Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

4, 5 & 6

Av Therese - 6 februari 2015 23:50

Det där med att vara positiv kommer inte så enkelt för mig tillfället. Ibland (läs ofta) känns det som att jag skapar min egen olycka. Tänk om saker skulle gå smidigt och kännas bra, då skulle inte luckan efter min senaste förlust kännas befogad längre. Jag är en människa som tänker väldigt mycket, oroar mig väldigt mycket och känner ALLT. Jag har inget förtroende för migsjälv eller andra, men framför allt int mig själv. Vilket har gjort mig till en person som är rädd både för att lyckas och misslyckas.. Hur tusan lyckas man med det ens?

 


Träd i oskarsparken från promenaden i onsdags med Thomas. JAG ÄLSKAR SNÖ PÅ TRÄD!! <3

 

IDAG , 6 !

 

* Var hos kuratorn och talade, insåg där den extrema negativiteten som håller mig tillbaka. Min tomhet som jag känner pågrund av särskilda orsaker behöver inte vara min ursäkt att inte komma framåt.

* Tog mig ur sängen en längre tid och påbörjade en grundligare städning av mitt kök samt plockade undan och tvättade tre maskiner tvätt utan att landa i sängen.

* Börjar få viljan att stoppa den negativa spiralen jag funnit mig i dessa sängliggande tider. Har gått upp i vikt men beslutat mig för att försöka tänka om.

* Tog en promenad som var mysig.. Jag älskar snö på träd.


Men, dag 4, 5 och 6 i februari coming right up..


4 (onsdag)

- Träffade Thomas och kom ut en sväng

- Sov många timmar för första gången på länge

- Gjorde utmaningarna.


5 (torsdag)

- Fick en ordentlig undersökning och vet att allt står bra till

- Tog blodprov och fick en idé om var jag kan söka sommarjobb, kändes bra

- Slår ihop dessa och tänker säga att jag äntligen fått min röst hörd (älskar att jag flyttat till Örebro)

- Tog en mysig promenad

- Gjorde utmaningarna.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 15 april 2015 23:21

Första dagen tillbaka på gymmet idag. VARJE gång jag kommer dit och har sällskap inser jag att jag när jag tänker på det glömmer bort hur skönt det är efter att jag tränat, hela dagen blir upplyft. Men det hjälper mig ändå inte riktigt att ta mig dit...

Av Therese - 14 april 2015 23:30

Jag kollade precis tillbaka och WOOOH, jag klarade av att vara positiv i tio dagar och sedan glömde jag av det i två månader. Jag har nu i fyra dagar(läs tio) tänkt att uppdatera här, men jag har haft svårt att komma ihåg meningen med det eftersom at...

10

Av Therese - 10 februari 2015 20:42


Yay! Jag har kämpat med att snurra saker till något positivt i 10 dagar!   Jag börjar bli trött på känslan jag har inom mig. Jag kämpar och nu har jag en plan and all that. Men det är något som saknas och jag har börjat titta tillbaka med avund, ...

9

Av Therese - 9 februari 2015 22:28


  * Utsikten från min lägenhet idag, jag bara älskar det*   Dagens positiva saker dådå..   * Gjorde en scanning av min frys och tog mig till Willys, handlade för 117 kr och knåpade sedan ihop 6 olika maträtter utav det. (Har dock en kvar at...

Av Therese - 9 februari 2015 00:39


  Bild uppifrån 130201, 140201 & 150201   Jag hatar att kolla på denna bilden. Jag hatar det mesta med mitt utseende förövrigt. Ibland måste jag komma ihåg att jag gått ner och att det inte är över. Jag börjar känna mig gammal. Men så skev jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards