Alla inlägg den 14 april 2015

Av Therese - 14 april 2015 23:30

Jag kollade precis tillbaka och WOOOH, jag klarade av att vara positiv i tio dagar och sedan glömde jag av det i två månader. Jag har nu i fyra dagar(läs tio) tänkt att uppdatera här, men jag har haft svårt att komma ihåg meningen med det eftersom att jag på något vis ändå håller tillbaka med det jag tycker är jobbigt att tänka på. Samtidigt behöver jag utlopp för det jag tänker och känner..


Det senaste året har jag både förlorat den största kärleken (och bästa vännen) so far och nyligen en vän som jag delade alla små konstiga tankar med. Det har lämnat mig med stora omställningar, attitydsproblem och en del ensamhet. Jag tror att det finns några riktigt positiva saker att hämta härifrån, jag har problemet att låta det vara jobbigt så att skönheten i det kan ta plats. Men en regel är, genererar jag dålig energi hos dig gör du det med högst sannolikhet till mig också!


Jag har som det ser ut nu mycket annat att fokusera på... Har fått ett sommarjobb (anställningsavtalet kom idag, yay!!) som BMA på en vårdcentral här inärheten. Riktigt spännande och läskigt, men, bra för min personliga utveckling och för mitt CV, så I'm excited!


I skolan läser vi en kurs i morfologisk cellbiologi, i den har vi en praktisk tenta (mikroskopering) och en teoretisk salstentamen. Samtidigt ska jag försöka läsa ekonomistyrningsdelen av FEK kursen jag läste för ett år sedan. Blir det för mycket får jag lägga det på hyllan ett tag. Men idag gjorde jag en översikt hur den kommande månaden ser ut och lite mer ingående hur denna veckan ser ut för att ha ett mål. Så mina chanser är slightly ökade där!


Så målen framöver är att fixa de tre tentorna och att använda myfitnesspal för att logga mitt kaloriintag.

 

Which makes this my 5 week goals, mindre än 5 kg, borde funka!!

 


Från nästa söndag börjar något som heter fitcamp, där man gör några testa före och efter en period med gruppträning på 4 veckor för att mäta sina resultat. Detta var en utmaning jag tog mig an och ska göra tillsammans med min syster. Sen är planen att testa något som heter TapOut, förutom det är tanken att i maj springa vårruset. Jag har inte kommit iväg till gymmet än, men om jag gör det så lär jag köra vårruset för att ha något att jämföra med. Jag håller alla tummar och tår för uppstartning, jag behöver något!!


 

Jag har varit extremt trött på senaste och idag var vädret med mig också tråkigt, lite skumt mörkt sådär mot kvällen idag så tog en bild från min balkong. Synd att jag inte har ännu vackrare utsikt, men jag älskar bilderna ändå!


Godnattkram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards